We nodigen je van harte uit voor de online- werkbegeleiderstraining Verpleegkunde van de Christelijke Hogeschool Ede! Op deze dag nemen we jou als werkbegeleider mee in het onderwijsprogramma van de student die jij begeleidt.
Het thema voor dit jaar is: Samenwerken in een nieuw flexibel curriculum
Er zullen verschillende workshops worden gehouden waaruit een keuze kan worden gemaakt. De workshops kunnen je helpen bij het actief begeleiden van je student in de praktijk.
Programma
- 9.00 uur Gezamenlijke opening met daarbij de introductie van het nieuwe curriculum
- 09:45 uur -10:45 uur Workshop ronde 1*
- 11:00- 12:00 uur Workshop ronde 2 *
*Bekijk het overzicht hieronder voor het aanbod van de workshops.
Workshops
1. Welke rol heb jij in het toetsen en beoordelen van de praktijk?
- Deze workshop zoomt in op het voeren van assessmentgesprekken in de praktijk. Een assessmentgesprek is een formeel beoordelingsmoment met de student, waarin jij en de docentbegeleider vanuit de CHE samen tot een eindbeoordeling komen. Daarnaast ontvang je informatie over wat de opleiding van jou verwacht wanneer het gaat over praktijkopdrachten die op de CHE beoordeeld worden en dus niet middels het assessmentgesprek.
2. Hoe begeleid je Deeltijd studenten in de praktijk?
- Deze workshop zoomt specifiek in op het begeleiden van de student die de opleiding in deeltijd volgt. Hoe kun jij deze student begeleiden in het ontwikkelen van zijn professionele identiteit? Wat verwachten wij hierin van jou?
3. Hoe begeleid je Voltijd studenten in de praktijk?
- Deze workshop zoomt specifiek in op het begeleiden van de student die opleiding in voltijd volgt en dus een periode bij jou stageloopt. We gaan stilstaan bij de kenmerken van Gen-Z en hoe jij hier als praktijkbegeleider bij aan kunt sluiten.
4. Interprofessioneel samenwerken. Wat is dat nou weer?
- In semesterprogramma 6 (jaar 3) wordt jouw student uitgedaagd om interprofessioneel samen te werken en zo een oplossing te bedenken voor een complex vraagstuk. Interprofessioneel samenwerken is een relatief nieuw begrip en gaat verder dan het bekende multidisciplinaire samenwerken. Wat vragen we hier eigenlijk van de student en waarom? En wat betekent dit voor jou als begeleider? Daarover gaat deze workshop.
5. Hoe kunnen studenten jouw praktijk helpen verbeteren?
- Door de opleiding heen zijn er vier opdrachten waarin de student de kwaliteit van zorg in jouw praktijk kan helpen verbeteren: 1) project kwaliteit en veiligheid, 2) veiligheid bevorderen, 3) innoveren en implementeren, 4) praktijkadvies (afstudeeropdracht). Wat houden deze opdrachten in? En hoe kun jij hier als begeleider slim mee omgaan en de student helpen een goed onderwerp voor deze opdracht te vinden?
6. Wat als mijn student nog een opdracht uit het vorige curriculum moet maken? (VOLTIJD)
- Sommige studenten moeten nog een opdracht doen uit het vorige curriculum (VMS5, VMS7, VMS8). De wijze van toetsing wijkt af van het nieuwe curriculum. We raden je aan bij deze workshop aanwezig te zijn als dit op jouw student van toepassing is.