Introductie en start studiejaar
Benno van Gils 2014
  • Benno van Gils

Benno van Gils

Student Leraar Godsdienst

 
Merel Dekker 2014
  • Merel Dekker

Merel Dekker

Student Leraar Godsdienst

 
Gasi Gasparyan

Gasi Gasparyan

Student Leraar Godsdienst / Levensbeschouwing

 

Studenten aan het woord

Studenten zijn de beste bron van informatie en motivatie voor je aan de opleiding begint. Lees de verhalen van Sander en Marleen.

Sander
“Het is zó geweldig om leerlingen dingen te leren over het geloof. Ik word er heel ijverig van. Ik weet wel dat ik hen geen geloof kan inprenten, maar ik kan ze wel begeleiden in hun zoektocht.” 
Sander Grolleman is eerstejaarsstudent Leraar Godsdienst/Levensbeschouwing (GL). Zijn vooropleiding Audio/videoproductie op het ROC sluit totaal niet aan bij deze opleiding. “Dat komt omdat ik in de tussentijd tot geloof gekomen ben.” Audio- en videoproductie blijkt meer een hobby, Sander wil graag  zijn opleiding graag vervolgen met iets wat serieuzer is. 
“De CHE was een eerste keuze voor mij. Ik startte met de opleiding GPW. Gelukkig kun je na het eerste jaar van de opleidingen GPW en GL overstappen. GL paste echt beter bij me. Misschien dat ik na het behalen van mijn diploma nog wel doorga met een universitaire opleiding Theologie. Maar voorlopig heeft deze opleiding mijn focus. Tijdens mijn stage op het Revius Lyceum in Doorn werd die alleen maar bevestigd!”

Marleen
“Ik vond geloof en religies altijd al interessant. Beroepskeuzetesten wezen telkens op GPW, GL of de pabo. Ik durfde dat eerst alleen niet en ben toen op het mbo gaan studeren. Totdat God me op wonderbaarlijke wijze duidelijk maakte dat dit de weg was. Zo kwam ik alsnog voor de klas te staan. Dáár vond ik mijn passie: leerlingen vertellen over onze God en Zijn werk. Ik wil jonge mensen handvatten geven die ze later kunnen gebruiken: zij zijn de toekomst.”
Inmiddels is Marleen Lakerveld derdejaarsstudent. “Ik denk dat ik volgend jaar kies voor de minor havo/vwo. Daar kan ik me soms echt vastbijten in de stof en deze groep leerlingen meenemen naar een hoger niveau. Ze zijn en blijven kritisch en staan open voor nieuwe informatie.”