Evita van Roest
  • Evita Roest

Evita Roest

Student SPH

 
Nicole van Roekel 1 okt

Nicole van Roekel

Student Communicatie

 
Jorre van Geerenstein 1 okt
  • Jorre van Geerenstein

Jorre van Geerenstein

Student Bedrijfskunde MER

 

28 februari 2017 CHE-Master Leren en Innoveren is topopleiding volgens Keuzegids 2017

Dat blijkt uit de Keuzegids Masters 2017, die vandaag verschijnt. In de categorie Onderwijsvernieuwing staat onze master Leren en innoveren op de vierde plaats in de ranking van topopleidingen. Deze master Leren en innoveren is een samenwerking tussen Christelijke Hogeschool Ede, Driestar hogeschool en Viaa Gereformeerde Hogeschool.

Uit studentenoordelen blijkt dat de master Leren en innoveren van de christelijke hogescholen opvalt door nadruk op wetenschappelijke vorming gecombineerd met goede inhoud en sterke praktijkgerichtheid. Daarnaast is de interne communicatie opvallend goed en zijn docenten deskundig en didactisch sterk. Studieleider Lennart Visser van Driestar hogeschool: “Onze opleidingen zijn kleinschalig en er is veel nadruk voor kwaliteit. De ervaring leert dat studenten tevreden zijn over de inhoud van de lessen en het persoonlijke contact met de gekwalificeerde docenten.”

 

De master Leren en innoveren richt zich op ervaren leraren die zich binnen de school meer bezig willen houden met onderwijsvernieuwing en beleid. Docenten leren te analyseren welke problemen en wensen er zijn in het onderwijs en hoe die het beste kunnen worden aangepakt. De masteropleiding is bedoeld voor leraren uit alle sectoren van onderwijs. Meer informatie over deze master: www.masterli.org.

 

In de categorie Onderwijsmanagement krijgt de master Educational Leadership een gedeelde eerste plek. “Prima in orde,” oordeelt de Keuzegids. Deze master wordt aangeboden binnen het samenwerkingsverband Penta Nova van Marnix Academie, Christelijke Hogeschool Ede, Driestar hogeschool, InHolland, Hogeschool Leiden en Viaa Gereformeerde Hogeschool.

Overige CHE-Masters
De Master Contextuele Hulpverlening en Leraar Godsdienst zijn dit jaar niet meegenomen in de beoordelingen omdat het aantal respondenten te laag is om tot een betrouwbaar oordeel te komen. Vorige jaren scoorde Contextuele Hulpverlening respectievelijk 70 en 66 punten.

Bron: Keuzegids Masters 2017, uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (C.H.O.I.), www.keuzegids.nl.