Evita van Roest
  • Evita Roest

Evita Roest

Student SPH

 
Nicole van Roekel 1 okt

Nicole van Roekel

Student Communicatie

 
Jorre van Geerenstein 1 okt
  • Jorre van Geerenstein

Jorre van Geerenstein

Student Bedrijfskunde MER

 

08 september 2015 Frisse blik CHE-studenten helpt ondernemers

Vierdejaars bedrijfskundestudenten gaan Foodvalley-ondernemers helpen bij het oplossen van hun innovatieve en duurzaamheidsbedrijfsvraagstukken. Vier september trapten de ondernemers en CHE-studenten het project af. Supermarkt Boni, Bambook en To-Increase zijn drie van de in totaal zeven bedrijven die participeren aan het project.

De komende twee maanden gaan 35 studenten aan de slag om de vraagstukken van de ondernemers op te lossen. Een team van Bedrijfskunde docenten heeft dit in gang gezet. Roelof van der Horst geeft aan:“Het nieuwe aan dit concept is de mix van de commerciële en de innovatieve kant van studenten. Dit versterkt elkaar en dat is waar ondernemers om vragen. Het doel van deze samenwerking is dat ondernemers geholpen worden en op een ‘no cure, no pay’-basis betalen voor een goede uitkomst. Ondernemers kunnen zo gebruik maken van de denkkracht van studenten.”

In totaal zijn er zeven bedrijven uit de wijde regio Ede die een frisse blik van studenten willen hebben. Dit gaat van de retailketen Boni, tot het technologiebedrijf To-Increase. Maar ook de bedenkers van Bambook, een product dat ontstaan is vanuit een student company van de CHE, gaan de uitdaging aan. Centraal staat de vraag hoe een bedrijfsmodel kan worden aangepast aan de innovatieve en duurzame wensen van de klant.

De weken werken de studenten om begin november hun uitkomsten te presenteren aan de bedrijven. Heeft u ook een (afstudeer)vraagstuk voor de studenten van Bedrijfskunde MER? Neem dan contact op met de heer Roelof van der Horst via academiebureauMO@che.nl.