Evita van Roest
  • Evita Roest

Evita Roest

Student SPH

 
Nicole van Roekel 1 okt

Nicole van Roekel

Student Communicatie

 
Jorre van Geerenstein 1 okt
  • Jorre van Geerenstein

Jorre van Geerenstein

Student Bedrijfskunde MER

 

13 juli 2016 Bedrijfskundestudenten CHE: Wij hebben goud in handen!

Iedereen kent het wel, er wordt een afspraak gemaakt met een groep mensen en er komt uiteindelijk niets van terecht. Het is een bekend fenomeen, vooral in deze tijd waarin iedereen een volle agenda heeft. De ideeën zijn vaak leuk, maar een geschikte datum vinden lijkt vaak onmogelijk. Dit is jammer en totaal niet nodig, vinden vier Edese studenten van de Christelijke Hogeschool Ede die hiervoor een innovatief idee hebben ontwikkeld.

Het is, zoals de meeste goede ideeën, een vrij simpel concept. De organisator van het dagje uit kiest op de nog te lanceren website enkele data, selecteert mogelijke activiteiten en verstuurt vervolgens een uitnodiging via Facebook of via de mail naar de betrokkenen. Zij kunnen dan door middel van een stemronde aangeven wanneer ze kunnen en wat hun favoriete activiteit is. Vervolgens is het uitje binnen enkele muisklikken geregeld en gereserveerd.

Eenvoudig
,,Geen ellenlange Whatsapp-groepsgesprekken, maar met een paar klikken heb je het voor elkaar'', glundert Nick van Benthem. ,,Het klinkt vrij eenvoudig, maar hé… dat zijn vaak wel de beste ideeën.''
In plaats van op stage te gaan, besloot het viertal hun idee in werkelijkheid te brengen en te gaan voor een Studentcompany. Toch werd het op school niet direct omarmd. Enrico van Wessel: ,,Bij onze pitch hadden we vijf stemmen voor en vijf tegen. Na een tweede pitch hebben we de jury toch overtuigd. Zij dachten dat de online tool enorm veel geld ging kosten. Daar dachten wij anders over."

Extra motivatie
Het plan kwam er doorheen en met z'n vieren werd de schouders eronder gezet. Met behulp van hun netwerk konden een hoop financiële obstakels getackeld worden en ging het team creatief om met de mogelijkheden. ,,Misschien hadden we de negatieve klanken van de jury ook wel nodig. Het gaf ons extra motivatie om het tegendeel te bewijzen," aldus van Wessel.
Inmiddels zijn alle leraren overtuigd en ook de ondernemers in Ede zijn vrijwel allemaal enthousiast. ,,Nieuwe dingen zijn altijd eng'', beseft Van Benthem. ,,Maar ons verhaal, concept en plan lijkt aanstekelijk te werken. Ondernemers geloven erin en sluiten zich bij ons aan.'' Waar op datumprikker alleen gekozen kan worden voor een datum, gaat DagjeUitPlannen.nl verder. ,,We hebben inmiddels al te horen gekregen van verschillende ondernemers dat het idee te groot is voor Ede alleen. Toch willen we hier beginnen, want weten we in Ede aan te slaan…dan kunnen we de wereld aan.'' lacht Van Wessel.

Goud in handen
Ondanks dat zij in hun derde jaar van de opleiding Bedrijfskunde MER zitten, houdt het al rekening met studievertraging. ,,Als het zo aanslaat als dat wij voor ogen hebben, wordt het lastig ons bezig te houden met afstuderen. Meerdere ondernemers hebben ons er al op gewezen dat we goud in handen hebben en het zou toch geweldig zijn als mensen straks via onze website niet alleen in Ede hun dagje uit kunnen plannen, creëren en reserveren, maar in heel Nederland.''

Vanaf 25 juli is de website en de online tool www.dagjeuitplannen.nl online.

Bron: EdeStad.nl