Aart Jongeman klein

Student Leraar Basisonderwijs

Woensdag 2 januari 2013

29 december - 2 januari

Dag 1

Na wekenlang voorbereiden ging afgelopen zaterdag ons avontuur beginnen waar we zo lang naar uitkeken. Na een lange vlucht kwamen we aan in ons hotel vlakbij Timesquare.

Dag 2

De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan de Hilsong Church waar we werden verwelkomd als familie en goede gesprekken hebben gehad. Vervolgens zijn we naar China Town gegaan en hebben we een wandeling gemaakt over de Brooklyn Bridge bij zonsondergang.

Dag 3

Oudjaarsdag was aangebroken. Dit keer voor ons geen oliebollen want die kennen ze hier helaas niet. We gingen in de ochtend shoppen op Broadway. ’ s Middags en ’s avonds hebben we ons vermaakt op Timesquare. We hebben lang moeten wachten om goed de ball drops te zien van New Year’s Eve. Het was indrukwekkend om met meer dan een miljoen mensen en meer dan een ton snippers oud en nieuw te vieren.

Dag 4
Nieuwjaarsdag zijn we naar Ground Zero 9/11 gegaan, erg indrukwekkend! Van daaruit zijn we lopend via Wall Street en met de boot Ferry naar Staten Island gereisd. We zijn langs het vrijheidsbeeld gevaren en hadden op de terugweg een mooi uitzicht over de skyline van New York. ’s Middags zijn we wezen shoppen in het warenhuis Bloomingdales en hebben we de grote Apple Store bezocht.

’s Avonds zijn we over de Brooklyn Bridge gelopen om in het donker de verlichte skyline van Manhattan te zien.

Dag 5
De laatste dag was aangebroken. ’s Ochtends zijn we naar Central Park gegaan. In het midden van het park staat een grote schaatsbaan. ’s Middags zijn we in Greenwich Village wezen lunchen en daarna zijn we naar 5th Avenue gegaan.

Als je in New-York bent moet je de lucht in. De bekendste manier om dit te doen is een bezoek brengen aan het Empire State Building. Wij hebben ’s avonds het Empire State Building bezocht. Een supermooi uitzicht over de verlichte stad!

In vijf dagen is het eigenlijk onmogelijk om heel New York te zien, maar wij hebben tot nu toe genoeg gezien om een goede indruk van de stad te krijgen.

Vandaag zijn we geland in Chicago en zijn we met de metro en Megabus naar Cornerstone University gereisd. We kijken uit naar een leuke tijd!

Groetjes uit de States,

Angela, Eduard, Jannike, Jorian, Madeleen en Sanne.