Robert Doornenbal

Lid kenniskring Geestelijk Leiderschap

Meer weten??  

Bart Cusveller

Lector Verpleegkundige Beroepsethiek

Meer weten??  

Vera Prins

Student Communicatie

Meer weten??  

TV reclame

TV/VIDEO & COMMERCIE

Deze subsite is bedoeld voor het zichtbaar maken van video en commercie

Video heeft als commercieel medium de afgelopen jaren meer geld gekregen dan het papier. Niet alleen film levert veel PR en reclame-inkomsten op, ook videosites en virals leveren veel attentiewaarde. Internet heeft de gebruikelijke marketinginstrumenten qua budget inmiddels verslagen: sinds enige tijd wordt er meer geld uitgegeven aan marketing via internet dan via krant/folder/flyer.

donderdag 27 december 2007

bron: http://olchert.blogspot.com/2007/12/streaming-reclame-intensiever-beleefd.html

 

Streaming reclame intensiever beleefd dan tv-reclame

Consumenten die videoreclame bekijken tijdens een streaming video-uitzending beleven de commercial intensiever dan wanneer deze op tv wordt gezien.
Dat blijkt uit een onderzoek van Experian onder 75.000 Amerikanen.

De respondenten beleven videoreclame 25 procent betrokkener wanneer deze via het web wordt bekeken dan wanneer op tv. In de onderzoeksopstelling werden tv-programma's op de traditionele beeldbuis uitgezonden en via het web. De impact van de reclames tíjdens die uitzendingen is onderzocht. Daarbij wordt 'betrokkenheid' op 6 karakteristieken gedefinieerd, waaronder: geloofwaardig, inspirerend en ontvankelijkheid.

Onderzoeker John Fetto stelt dat het web een goed verlengstuk is voor televisie, zeker waar het de intensieve beleving van reclame betrekt. Zijn resultaten betekenen niet het eind voor de tv, want dat medium is beter dan het web in staat in één keer een grote groep kijkers tegelijk aan te spreken (via Emerce).

Ataque de Panico! was made on a tight budget.

Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8417789.stm

A producer from Uruguay who uploaded a short film to YouTube in November 2009 has been offered a $30m (£18.6m) contract to make a Hollywood film.

The movie will be sponsored by director Sam Raimi, whose credits include the Spiderman and Evil Dead films.

Fede Alvarez's short film "Ataque de Panico!" (Panic Attack!) featured giant robots invading and destroying Montevideo, the capital of Uruguay.

It is 4 mins 48 seconds long and was made on a budget of $300 (£186).

So far it has had more than 1.5 million views on YouTube.

"I uploaded (Panic Attack!) on a Thursday and on Monday my inbox was totally full of e-mails from Hollywood studios," he told the BBC's Latin American service BBC Mundo.

"It was amazing, we were all shocked."

The movie Mr Alvarez has been asked to produce is a sci-fi film to be shot in Uruguay and Argentina. He says he intends to start from scratch and develop a new story for the project.

"If some director from some country can achieve this just uploading a video to YouTube, it obviously means that anyone could do it," he added.

YouTube recently revealed the most watched videos of 2009. Britain's Got Talent star Susan Boyle topped the chart with more than 120 million views worldwide of her debut on the show.