Nando Kasteleijn

Jeanine Muijs

Student Nursery

Wednesday 6th of January

Het is weer tijd om iets te schrijven over onze belevenissen in Amerika.

Helaas was ik een van de ‘stranded passengers’ wat betekent dat we vandaag pas aangekomen zijn in Amerika.

Onze dag begon erg vroeg. Om half 6 Nederlandse tijd, stonden wij met een groepje van 5 studenten, nou eigenlijk 4, aangezien Maas niet gebeld was en zich had verslapen, en Kor in het restaurant voor ons ontbijt. Dit smaakte heerlijk na een goede nacht en met een lange dag voor de boeg.

Om 7 uur waren we op het vliegveld en konden we ons bijna allemaal inchecken.

Helaas verliep ook dit, net als gister, niet helemaal vlekkeloos, maar we waren op tijd. We landden om 11.30 uur Amerikaanse tijd (16.30 uur Nederlandse tijd).

Na de vlucht werden we vervoerd in een typische Amerikaanse bus, wat een hele ervaring op zich was. We hebben ons deze reis goed vermaakt.

We zijn op weg naar Messiah college naar de supermarkt geweest, waar we onze ogen uitgekeken hebben bij de grote zakken chips en koekjes. Na een paar uur rijden kwamen we dan eindelijk maar toch aan bij de campus.

Hier maakten we kennis met onze hosts en konden we gaan eten. Dit verliep toch wel anders dan we in Nederland gewend zijn. We houden natuurlijk van onze aardappelen, groente, stuk vlees en jus, maar dat is niet wat men hier eet.

We hadden keuze uit veel verschillende maaltijden, van wok tot stukken pizza of met olie doordrenkte boontjes.

Na het eten zijn we bij een basketbal game geweest. Wat een ervaring was dat. Voor de game begon,  zong iedereen uit volle borst het Amerikaanse volkslied mee, met de hand op de borst en keek men naar de Amerikaanse vlag.  Helaas verliep de game voor de spelers van Messiah college wat minder, omdat ze binnen no time ingemaakt werden.

Wij, de stranded gasts waren na de eerste helft toch vrij moe en zijn gaan slapen. Het was een mooie dag, vol goede ervaringen en een eerste kennismaking met Amerika.