Nando Kasteleijn

Student Nursery

Tuesday 5th of January

Dag allemaal,

Om 14.00 uur vertrekken Marieke, Maike, Evan en Sanne vanuit New York naar Newark Airport met de airport express bus. Wij waren allemaal al in New York om deze wereldstad te bekijken voordat we naar Messiah Collage zouden vertrekken om buiten deze enorme stad de Amerikaanse cultuur gaan ervaren. Een uur later komen we aan op het vliegveld en zoeken we onze klasgenoten op. Onze docent en vijf andere studenten hebben een andere vlucht moeten nemen omdat hun vlucht geannuleerd was. Zonder deze mensen vertrekken we rond 17.00 uur richting de universiteit. Onderweg stoppen we voor een typisch Amerikaanse maaltijd bij een fastfoodketen; Tacobell. Sommige mensen hadden een lekkere wrap , maar anderen hadden nacho’s besteld die na een paar happen werden weggegooid. Deze waren geen succes, maar het was leuk om het een keer uitgeprobeerd te hebben. Na een half uur pauze te hebben genomen rijden we verder naar Messiah. Hier aangekomen is het even zoeken waar we moeten zijn, maar uiteindelijk om 21.00 uur lopen we dan het lokaal binnen waar onze hosts op ons zitten te wachten. Na een korte uitleg vertrekken we naar de dorms en appartementen om te gaan slapen.

Een andere groep begon 5 januari op andere manier de reis. Het weer in Nederland was slecht. Om die reden waren wij (Annelien, Marissa, Lydia, Henri, Kor en Klaas) vroeg op Schiphol. Onze vlucht zou vertrekken om 10.30 uur. Na het inchecken en de douane kwamen we bij de gate.

Vanaf dat moment werd de boarding ieder half uur met een half uur uitgesteld. Er waren technische problemen die eerst moesten worden opgelost, wilden wij een veilige vlucht naar New York hebben.

Om 13.15 werd de vlucht definitief afgeblazen. Enorm teleurgesteld vertrokken we naar de Servicebalie, waar we na ruim 1,5 uur wachten vouchers kregen voor een hotel. In het hotel aangekomen bleek dat we ruime kamers hadden gekregen.

Ook kregen we als “stranded passengers” een heerlijk buffet aangeboden. Ondanks alles werd het toch een leuke avond.

’s Morgens om 5 uur werden we gewekt en na een lekker ontbijt werden we naar Schiphol teruggebracht. Onze vlucht deze ochtend keurig op tijd en wel om 9 uur.

Gelukkig bleek het probleem te zijn opgelost. Het vliegtuig vloog uitstekend en om 11.30 uur (Amerikaanse tijd) landden we op Newark. Na een bumpy ride kwamen we om ongeveer 16.00 uur aan op Messiah College.