Nando Kasteleijn

Jeanine Muijs

Student Nursery

Friday 16th

De laatste dag is dan toch echt aangebroken. Voor de laatste keer op weg naar organisaties, dit keer Jackson National Public Accounting, Federal Reserve Bank of Chicago en Chicago Board Options Exchange en Park Community Church. Gisteravond hebben we twee mensen al big hugs gegeven, omdat zij vanochtend al heel vroeg naar New York vertrokken. Een financieel getinte dag met een christelijke afsluiting. Overigens waren bijna alle bedrijfsbezoeken op een één of andere manier christelijk getint.
Bij de Federal Reserve Bank konden we op de foto met een koffer met $1.000.000! Daarna stonden we midden in de chaos van de Options Exchange. Tientallen mannen (we zagen maar 1 vrouw) op 25 m2 die 9 uur per dag naar elkaar staan te seinen en te roepen. Geen plaspauzes, überhaupt geen pauzes, maar wel een goed gespekte bankrekening.
Na Park Community Church gingen een aantal mensen naar het vliegveld, anderen gingen naar Union Station en de rest weer terug naar de campus. We hebben als groep een leuke tijd gehad in de VS en sommigen blijven nog even plakken. Over de (culturele) verschillen tussen Nederland en de VS kunnen we na deze trip wel een boek vol schrijven! Toch vinden we het weer fijn om weer terug naar huis te gaan.

Bedankt voor het volgen van deze blog en de leuke reacties die wij als schrijvers kregen!
Greets Jasmijn en Irene.

We gingen om 6.30 uur naar Chicago en begonnen met een bezoek aan Jackson National Public Accounting.

Op de campus was er nog geen ontbijt en daarom kregen we het bij Jackson.

De CEO gaf een uitgebreide toelichting op het werken binnen Jackson Public Accounting.

Daarna gingen we naar de Board of Trade oftewel de Beurs van Chicago.

We konden heel dicht op de beursvloer bij de beurshandel komen!

Hoeveel hier verhandeld werd, ging ons begrip te boven; een schel contrast met wat we gisteren zagen bij de New Moms.

Vervolgens stond een bezoek aan de Federal Reserve Bank in Chicago op het programma.

We kregen daar eerst uitleg over de rol en functie van de bank en daarna bezochten we het museum.

Als we zo'n koffertje toch eens mee naar huis mochten nemen...?!

Geheel anders was de Park Community Church, een gemeenschap waar ook veel gebeurde. We kregen een rondleiding.

Aan 't eind van de ochtend werden woorden van dank en cadeaus uitgewisseld.

In de middag werden verschillende studenten afgezet bij het vliegveld O'Hare. De reis naar huis gaat beginnen...:-(.